Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Tiedote: Pro Kala julkaisee markkinoinnin innovaatio-ohjelmaan kuuluvan kirjan Kala– kohtalo vai kutsumus

Lisätty 15.12.2017

Kalakohtalo vai kutsumus?

Kalatalouden historia ja tulevaisuus yksissä kansissa

Kalatalouden tarina on yksi Suomen historian jännittävimmistä sivupoluista. Se, mikä alkoi eräkauden kalastuksena, on ajan virrassa muovautunut moderniksi luonnonvarataloudeksi – kalastuksen, kalanviljelyn, kalanjalostuksen ja kalakaupan tiiviiksi verkostoksi.

Itsenäisen Suomen juhlavuoden kunniaksi Pro Kala julkaisee 13.12.2017 kirjan Kala – kohtalo vai kutsumus? Teos on kiehtova sukellus suomalaisen kala-alan menneisyyteen ja tulevaisuuteen.

Yrittäjien tarinoissa avautuu huikaiseva näkymä niihin yrityksiin, erehdyksiin ja innovaatioihin, joiden kautta ala on sadan itsenäisen vuoden aikana kehittynyt elinvoimaiseksi ja muuntautumiskykyiseksi elinkeinoksi. Alan tulevaisuuteen kurkistavat kirjassa useat eri alojen tutkijat ja asiantuntijat.

Kirjan painopiste on innovaatioissa – kalatoimiala on elänyt innovaatioistaan jo kauan ennen kuin termi keksittiin. Tausta-ajatuksena kulkee myös vahva usko yhteistyön voimaan. Ala menestyy ennen kaikkea ketjuna, aina alkutuotannosta jalostukseen ja kauppaan.

Teoksen teemat ovat nyt kenties ajankohtaisempia kuin koskaan. Globaalin ruokakriisin edessä kestävä kalatalous vastaa moniin niistä kansainvälisistä kysymyksistä, joita meillä ei ole varaa sivuuttaa. Kala – kohtalo vai kutsumus? on kirja jokaiselle, joka haluaa tuntea alan menneisyyden ja olla mukana luomassa sen tulevaisuutta.

Kirjan voi tilata Pro Kalasta posti- ja toimituskuluja vastaan.

Lisätietoja ja kirjan tilaukset:

Katriina Partanen                                                                           Petra Partanen

toiminnanjohtaja                                                                            viestinnän suunnittelija

Pro Kala ry                                                                                           Pro Kala ry

puh. 0400 827 277                                                                          puh. 040 529 0449

katriina.partanen@prokala.fi                                                 petra.partanen@prokala.fi